Online Diary cerita tentang kita: Dugaan Hari ini

*

*
welcome to my blog sharifah shima

Wednesday, October 30, 2013

Dugaan Hari ini




hey rakan-rakan blogger.. hmm.. lamanya xupdate.. rindula pulak.. bz sikit sekarang ni assgmnt bertimbun-timbun.. argghhhh.. tension nya.. 

Dugaan-dugaan.. hmm.. sedih nya hari ini..
sudah lama tak naik bas hari ini tiba-tiba aku naik bas..aku balik awal hari ini xlarat nak tnggu my dad habis keja baru amik aku.. bfre ni xpela sidia ada boleh tlg amikan.. sekarang sidia pun dah jauh.. hmm.. terasa sunyi sangat..

dengan keadaan hujan rintik-rintik aku bergegas ke pekan rabu.. di mana di situ la tempat untuk orang2 yang menaiki bas.. hampir 15 minit aku tunggu bas pun sampai..keseorangan disitu..

lepas naik dari bas, ada pulak abg yang mengalami kecatatan mata, dgn spontan nya dia duduk sebelah aku.. okay fine aku fikir dia oku so aku pun tak kata apa la.. tapi dalam hati hanya Allah ja yang tau betapa risaunya aku takot2 org jahat ke apa ke.. 

selalunya orang oku yang aku jumpa tak aktif mcm dia.. macam2 la dia tanya aku itu ini.. dari apa yang aku tahu dia orang selangor dan bercuti di sini.. dia juga buka sekola agama di selangor. ishla.. dia bg no dia dekat aku kot pastu dia suruh aku miscall aku pun cakap nanti2 aku kol padahal aku xsave pun no dia.. aku buat xtau ja..dia bg no dia sbb dia perlukan cikgu agama.. dia minta aku carikan.. kebetulan aku study amik kos pendidikan.. dalam bas dia asyk dk baca surah2 Al quran ja.. hmm

yang aku was2 dia ni buta ke x.. hmm.. pelik2.. tapi cara dia macam buta sebab kawan dia yang tolong dia jalan. tapi xtau la manusia sekarang bukan boleh percaya sangat. 

Alhamdulilah setelah tiba di shahab perdana aku rasa selamat sangat.. nak balik ke rumah aku kena naik bas lagi satu pula.. bas untuk ke jitra.. mengambil masa 15 ke 20 minit juga.. 

yang malang ja.. apabila pertukaran bas berlaku, aku duduk pula di sebelah anty i**** ni.. Ya Allah hanya Allah ja yang tau bertapa berbau nya dia.. macam sebulan tak mandi.. dengan baju pun kotor dan terkoyak.. selalu kawan i**** aku tak macam dia.. wangi je.. bukanla aku nak hina tapi dh la dalam bas itu guna penghawa dingin pastu bau pulak macam tu.. hmm.. hampir 20 minit juga la aku kena tahan..dah la aku ni xberapa sihat sikit.. aku tengok dia pun macam tak berapa cerdik.. hmm.. ntahla.. 

lastly, argghhh.. apala yang aku pikir sampai dah sampai rumah aku pun tak perasan sampaikan aku tak tekan butang loceng tu.. pastu tiba2 baru aku perasan yang aku dah jauh dari rumah.. dengan sepantas kilat aku pun tekan loceng.. terpaksa la berjalan jauh skit.. nasib baik la tak jauh sangat.. kalo aku tak sedar ntah2 dah sampai uum dh pa.. haha.. malangnya hari ni.. sob3.. hmm..

okay la setakat ini sajala untuk hari ni.. aku ingin memohon maaf jika ada kaum yang terasa aku bukan nak menghina ke apa.. aku cuma meluahkan apa yang aku rasa.. :)

No comments:

 
Copyright lyssa Faizureen 169; . All Right Reserved by sharifah shima