Online Diary cerita tentang kita: "Cinta Monyet Zaman Sekolah"

*

*
welcome to my blog sharifah shima

Friday, April 25, 2014

"Cinta Monyet Zaman Sekolah"



   CINTA MONYET . Apa tu ? Monyet pun reti bercinta ke ? Menurut bahasa tak berapa nak scientific nya cinta monyet ni adalah istilah orang orang tua terhadap monyet bila bercinta . Monyet ni kan hyperactive , suka sangat tukar tukar panjat pokok . Lebih kurang lah tu kan kan kan ?

Tengok budak-budak sekolah zaman sekarang sangat advance. Dengan ada teknologi yang makin canggih seperti internet, ipad, telefon bimbit membuatkan mereka lebih advance untuk berkawan. Kalau digunakan untuk kebaikan takpe. Tapi jangan guna kan untuk benda yang tidak berfaedah.


Tahniah My Classmate Yuyu Nini, Akhirnya cinta di zaman persekolahan telah pun berakhir dengan penikahan.. congrate dear.. cepat-cepat buat baby.. hihi..:P 



shima pun dulu ada juga cinta monyet.. first love, bercinta di usia 14 tahun hingga 16 tahun.. hampir 3 tahun.. akhirnya terpisah. Bercinta "Bagai Nak Rak" time tu sampaikan cikgu-cikgu pun tahu pasal kami. yela dia kan top student.. first class..

xde yang menarik pun banyak 'babak' air mata je.. Dia seorang yang panas baran if tersilap sikit mula la naik tangan, xtahu la kenapa shima boleh bertahan time tu.. maybe tak boleh berfikir lagi kot, yela baru nk 'up' katakan.. hihi... Tapi ada juga yang bagus dalam diri dia, bab pelajaran no satu la then bab aurat perempuan.. haa.,. yang tu memang dia jagala..

lastly bila dia dah sambung study, shima time tu form 5 kami berpisah.. sebab apa berpisah?? hmm.. sebab orang ke 3 laa.. boleh dikatakan banyak sangat la org ke 3 tu.. selebihnya, takdir.. Jodohkan rahsia Allah..

But now, i'm happy with my MR. Imigresen..
Alhamdulilah.. 
3 bulan lagi genap 2 tahun.. hope tahun ni menjadi apa yang di rancang.. Amin.. 

Ya ALLAH seandainya telah engkau catatkan dia milikku tercipta buatku, satukanlah hatinya dengan hatiku YA allah :'( titpkanlah kebahagian antara kami dihati kami agar kemesraan itu abadi.. meskipun jika jodohku orang pantai timur , selatan , utara itu adalah dariMU ya ALLAH. :)

p/s:  kepada adik-adik di luar sana, janganlah terlampau obses sangat dengan cinta monyet ni.. fokus study dulu ye.. akak dulu pun banyak silapnya, semua ini memberi pengalaman dan kematangan untuk akak maju ke hadapan. 

No comments:

 
Copyright lyssa Faizureen 169; . All Right Reserved by sharifah shima