Online Diary cerita tentang kita: 5 cara happy selalu

*

*
welcome to my blog sharifah shima

Saturday, January 26, 2013

5 cara happy selalu

Assalamualaikum..

senang saja nak happy.. ikuti lah step ini, pasti kamu akan merasakan hidup kamulah yang bahagia di dunia ini......




  1. Jadi miss atau mrs foto
hadirnya era kembara digital menjadikan kita lebih mudah untuk merakam semua detik-detik indah dalam hidup. tidak perlu beli filem. terasa malu mahu bergambar hanya klik sahaja.oleh itu, ambillah ini cuba bawa kembara saku kemana-mana sahaja kamu pergi ya..lalu rakamkan peristiwa,suasana dan orang-orang tertentu yang kamu anggap lucu dan menarik.. melihat koleksi-koleksi tersebut pasti membuatkan kamu tersenyum..

    2.  Bangun awal pagi

nenek-nenek kita selalu ingatkan 'anak gadis banguh tengah hari jodoh dan rezeki akan lari' . apa kata jadikan nasihat tersebut sebagai satu dorongan untuk bangun awal pagi terutama pada hari minggu.percayalah bangun awal pagi akan membuatkan kamu menjadi tenang dan segak. disamping itu dapat melihat keindahan pagi.

   3. cium peluk sayang

sebelum pergi kerja,skola atau ke kolej berilah salam hangat buat keluarga dirumah. dakap dan kucupan ibu atau ayah kamu sambil mengucapkan 'pergi dulu'. pastinya hati kamu akan sentiasa rasa gembira. biarpun mungkin kmau berhadapan pelbagai masalah, namun dengan dakapan dan ciuman yang diberikan pada keluarga tersayang setiap hari dapat mengingatkan kamu dalam apa jua yang akan berlaku, kamu masih ada keluarga yang akan membantu.

   4. berkumpul dengan kawan-kawan lama

sekali sekala apa kata habiskan waktu bersama dengan rakan-rakan. pergilah ke tempat yang dahulunya pernah menjadi tempat kamu dan rakan-rakan kamu melepak. pasti saat itu kamu akan menngingati saat-saat lucu kamu semua berkawan.saat ini akan membuatkan kamu melupakan tekanan yang kamu hadapi.

  5. lidah yang indah




melihat keindahan alam semulajadi ciptaan Tuhan boleh mengingatkan kamu bertapa bertuahnya kamu dilahirkan di dunia ini.sedikit sebanyak dapat mengingatkan kamu agar sentiasa bersyukur dengan apa yang kamu ada. 



1 comment:

seribupilihan said...

betul tu..tu la cara happy sebenar..:-)

 
Copyright lyssa Faizureen 169; . All Right Reserved by sharifah shima